Co je augmentace?

Augmentace neboli zvětšení prsou je chirurgický zákrok, který se provádí v celkové anestezii. Samotný zákrok trvá 1-2 hodiny dle náročnosti operace. Silikonové prsní implantáty jsou během operace umístěny pod prsní žlázu nebo pod sval. Řez a výběr samotných prsních implantátů doporučuje plastický chirurg podle specifických požadavků pacientky.

Samotná hospitalizace trvá ve většině případů 1-2 dny, rekonvalescence zpravidla 7-14 dní.

Příprava na operaci

Před stanovením termínu zákroku probíhá detailní konzultace s vybraným lékařem - operatérem. Lékař Vás detailně seznámí s průběhem augmentace a v závislosti na stavu prsou a pokožky doporučí nejvhodnější operační techniku a druh a velikost implantátu. Při konzultaci Vás lékař rovněž informuje o všech možných rizicích a komplikacích zákroku.

Nebojte se otevřeně prodiskutovat s lékařem jak své obavy, tak celkové očekávání spojené se zákrokem zvětšení prsou.

Před samotnou operací podstoupíte předoperační vyšetření všeobecným lékařem nebo internistou. Předoperační vyšetření je nutné k vyloučení možných zdravotních rizik, jako jsou alergie, autoimunní a jiná vážná onemocnění. Je potřeba také vyloučit onemocnění prsou, takže Vám bude provedeno mamografické vyšetření.

Nejméně měsíc před plánovanou operací je zakázané užívat léky, které snižují srážlivost krve. Musíte svého lékaře informovat o všech lécích, které užíváte (včetně antikoncepce).

Od vašeho lékaře dostanete instrukce k přípravě na operaci.

Během operace

Zvětšení prsou je prováděno v celkové narkóze a trvá 1-2 hodiny. Pacientky jsou upozorněny, aby vynechaly jídlo, pití a kouření asi 5 hodin před operací. V případě problematického hojení kůže (hypertrofie, keloidy) je vhodné na tento problém upozornit lékaře. V tomto případě doporučujeme používat po operaci silikonové náplasti New Gel+ nebo silikonový gel s obsahem vitamínu E New Gel+ (více na www.medaprex.cz). Augmentace prsou jako každá operace představuje riziko komplikací, o kterých Vás bude ošetřující lékař podrobně informovat.

Po operaci

Pooperační průběh je u každé ženy individuální, každá žena má jiný práh bolesti. S největší pravděpodobností budete několik dnů po zákroku cítit bolest a únavu, prsa mohou být opuchlá a citlivá na dotek. V nemocniční péči zůstáváte 1-2 dny, pooperační klidový režim trvá 1-2 týdny.

Několik prvních dnů po operaci je péče o nová prsa snadná. Neměla byste se mýt ani koupat, měla byste nosit podpůrnou bandáž nebo podprsenku. Sprchování prsou se doporučuje až po zhojení rány. Speciální pooperační podprsenka se nosí 4-8 týdnů. Jeden až dva měsíce od operace jsou prsa považována za stabilní.

Pokračovat v běžných aktivitách v domácnosti a vrátit se do zaměstnání můžete za 5-10 dnů. Po 3 měsících bývá zpravidla výsledek augmentace prsou považován za trvalý.