Co je Augmentace?

Augmentace neboli operace určená ke zvětšení prsou se provádí v celkové anestezii. Zákrok trvá 1-2 hodiny dle náročnosti operace. Silikonové implantáty jsou během operace umístěny pod prsní žlázu nebo pod sval. Řez a výběr samotných prsních implantátů doporučuje plastický chirurg dle specifických požadavků pacientky.

Samotná hospitalizace trvá ve většině případů 1-2 dny, rekonvalescence zpravidla 7-14dní.

Příprava na operaci

Před stanovením termínu operace probíhá s lékařem detailní konzultace. Při konzultaci Vás lékař informuje o všech potencionálních rizikách a komplikacích, také Vám sdělí všechny možnosti. Lékař Vás detailně seznámí s průběhem operace a doporučí nejvhodnější operační techniku, kterou vyhodnotí dle Vašeho stavu prsou a pokožky. Lékař Vás informuje jaké implantáty a jakou velikost použije.

Nebojte se otevřeně prodiskutovat s lékařem své obavy a celkové očekávání.

Před samotnou operací podstoupíte předoperační vyšetření všeobecným lékařem nebo internistou. Předoperační vyšetření je nutné k vyloučení možných zdravotních rizik, jako jsou alergie, autoimunní a jiná vážná onemocnění. Je potřeba také vyloučit onemocnění prsou, takže Vám bude provedeno mamografické vyšetření.

Nejméně měsíc před plánovanou operací je zakázané užívat léky, které snižují srážlivost krve. Musíte svého lékaře informovat o všech lécích, které užíváte (včetně antikoncepce).

Od vašeho lékaře dostanete instrukce k přípravě na operaci.

Během operace

Zvětšení prsou je prováděno v celkové narkóze a trvá 1-2 hodiny. Pacientky jsou upozorněny, aby vynechaly jídlo, pití a kouření asi 5 hodin před operací. V případě problematického hojení kůže (hypertrofie, keloidy) je vhodné na tento problém upozornit lékaře. V tomto případě doporučujeme používat po operaci silikonové náplasti New Gel+ nebo silikonový gel s obsahem vitamínu E New Gel+ (více na www.medaprex.cz). Každá operace představuje riziko komplikací, o kterých Vás bude Váš lékař podrobně informovat.

Po operaci

Pooperační průběh je u každé ženy individuální, každá žena má jiný práh bolesti. S největší pravděpodobností budete několik dnů po operaci cítit bolest a únavu, prsa mohou být opuchnutá a citlivá na dotek. V nemocniční péči zůstáváte 1-2 dny, pooperační klidový režim trvá 1-2 týdny.

Několik prvních dnů po operaci je péče o nová prsa snadná. Neměla byste se mýt ani koupat, měla byste nosit podpůrnou bandáž nebo podprsenku. Sprchování prsou se doporučuje až po zhojení rány. Speciální pooperační podprsenka se nosí 4-8 týdnů. Jeden až dva měsíce od operace jsou prsa považována za stabilní.

Pokračovat v běžných aktivitách v domácnosti a vrátit se do zaměstnání můžete za 5-10 dnů. Po 3 měsících bývá zpravidla výsledek považován za trvalý.