Pokud uvažujete o zvětšení prsou, jdete na konzultaci většinou s určitou představou, jak by vaše prsa měla po zákroku vypadat. Nikdy ale nevíte, na jakého plastického chirurga narazíte. Víte, podle čeho se ve výběru operatéra řídit? A jak poznáte, že je konzultace informačně plnohodnotná a že je vaše volba pro chirurga i prsní implantát správná?

Můžete narazit na plastického chirurga, který je spíše komerčně naladěný a splní vám každé vaše přání i s tím, že sám ví, že je vyšší riziko komplikací.
Pokud komplikace nastanou, řekne vám, že jste to tak chtěla.

Nebo si můžete vybrat takového chirurga, který s vámi při konzultaci poctivě probere vaše úvahy o zvětšení prsou z mnoha různých úhlů pohledu a společně pak v diskuzi naleznete rozumné východisko.

Je jistě dobré si plastického chirurga vybrat spíše na základě doporučení někoho, kdo u něj již zákrok podstoupil, než na základě komerční reklamy.

Shrnujeme pro vás nejen hlavní oblasti, které by měly být na konzultaci s plastickým chirurgem probrány, ale zároveň radíme, jak takového správného plastického chirurgra vybrat, abyste byla opravdu s výsledkem spokojena. Nezapomeňte, že na prvním místě jde vždy a jen o vás! ☝

V článku o konzultaci na zvětšení prsou se dozvíte:

✅ Jak spolu souvisí zvětšení prsou a mateřství
✅ Jaký zvolit ideální prsní implantát
✅ Jaké mohou nastat komplikace a jaká jsou hlavní rizika
✅ Jaký můžete očekávat reálný výsledek
✅ Proč je důležité se ptát a ptát a ptát...

✓ Zvětšení prsou a mateřství

Plastický chirurg by se měl zabývat vaším celkovým zdravotním stavem a zda z něho vyplývají nějaká rizika pro zákrok. Zvláště pak by se měl zaměřit na anamnézu onemocnění prsou u vás a ve vaší rodině.

Před operací byste měla podstoupit minimálně preventivní ultrazvukové vyšetření prsou, dále je důležité jestli v dohledné době plánujete mateřství nebo jsou vaše prsa již po kojení.

Samozřejmě je možné kojit se všemi druhy a typy implantátů, ale při každém kojení prsní žláza projde několika fázemi, které mohou mít vliv na pozdější tvar a objem prsou.

Proto je mnohdy rozumné operaci odložit až po kojení.

✓ Víte, jaký zvolit prsní implantát?

Při konzultaci byste se měla dozvědět, který operační přístup je ve vašem případě nejvhodnější a jaké uložení implantátů (pod prsní sval nebo pod žlázu) je lepší konkrétně pro vás a proč. Zde se bere v úvahu tělesná konstituce, současný stav prsou, možné další vlivy a sportovní aktivity.

Typy prsních implantátů a tabulka velikostí

PODÍVEJTE se na: Typy prsních implantátů a tabulku velikostí

Dále byste měla být seznámena s operačním postupem, průběhem pooperačního období a z toho vyplývajícími fyzickými omezeními. Toto je nutné brát v úvahu při plánování termínu operace.

Rovněž byste měla být upozorněna na všechna možná rizika zákroku a to jak krátkodobá, tak vyplývající z toho, že implantáty jsou v těle dlouhou dobu. Měla byste zjistit, jak vámi zvolený chirurg řeší své možné komplikace.

✓ Zvětšení prsou - jak bude vypadat výsledek?

Operace by měla docílit vyvážení vašich tělesných proporcí a výsledek by měl působít přirozeně.

Váš potenciální operatér by vám měl nějakým způsobem demonstrovat, jak asi vaše prsa budou po zákroku vypadat. Rozhodně byste se neměla nechat uchlácholit sdělením nějakých mililitrů. K ukázce toho, jak budou vaše prsa po zákroku vypadat slouží různé metody.

Jednou z nich je použití tzv. zevních sizerů, které jsou možná hmatatelnější než další alternativa, kterou jsou počítačové zobrazovací metody (3D animace). Bohužel stále existuje skupina pacientek, kterým nevadí nepřirozený vzhled a požadují nadměrné velikosti a nevadí jim ani častější komplikace s tím spojené.

Reálné výsledky zvětšení prsou pomocí implantátů

VÝSLEDEK: Bojíte se, jak to dopadne? Podívejte se na reálné fotky po operaci!

Toto by se vám plastický chirurg - lékař měl pokusit rozmluvit, eventuálně zákrok, o kterém předem ví, že je do budoucna rizikový, odmítnout provést. K tomu, aby byly splněny vaše požadavky a docílen přirozený vzhled existuje celá škála různých typů, velikostí a tvarů implantátů. Měla byste vybírat jen z těch nejkvalitnějších a pokud vám plastický chirurg nějaký tvar o kterém si myslí, že je pro vás vhodný, doporučí, měl by vám vždy vysvětlit proč.

✓ Jaká mohou vzniknou rizika při zvětšení prsou?

Mýty přetrvávají i pod vlivem nepřesných reklam, konkrétně "doživotní implantáty". I u těch nejkvalitnějších použitých implantátů je riziko cca 3%, že nastanou poměrně záhy po operaci komplikace.

Dále statistika říká, že v 70% případů si pacientky nechávají implantáty z různých důvodů měnit mezi desátým a patnáctým rokem od augmentace.

Existuje i skupina pacientek, kterým vydrží implantáty zcela bez problémů i déle než patnáct let. V každém případě by měly být nejen implantáty, ale i prsní žláza monitorovány během preventivních vyšetření.

Aby byla rizika přiměřená, měl by váš lékař vzít v úvahu, jaké sportovní aktivity vykonáváte, jestli nejsou příliš náročné na zatěžování prsního svalu (např. posilovna) a jak náročné jsou na otřesy (např. běh, jízda na koni).

Lékař by měl rovněž zvážit vaši tělesnou konstituci a toto by mělo hrát roli ve výběru tvaru a velikosti implantátu. Je celkem jasné, že pokud máte málo vlastní tkáně a použijí se těžké a objemné implantáty, koledujete si o relativně brzké komplikace.

✓ Vaše dotazy jsou důležité!

Při konzultaci se nebojte ptát na vše, co vás napadne, neboť je velmi důležité, abyste zcela transparentné porozuměla tomu, co vás v dobrém i ve zlém čeká. Vaše dotazy mohou posloužit také k nalezení rozumného kompromisu mezi tím, co chcete Vy a tím, co chirurg navrhuje jako bezpečné.

Jak si správně vybrat operatéra u zvětšení prsou

DOPORUČUJEME článek: Jak si správně vybrat operatéra u zvětšení prsou

✓ Víte, proč si necháváte zvětšit poprsí?

Ještě jednou se zamyslete, zda opravdu potřebujete k životu větší prsa a tento zákrok podstupujete proto, abyste byla spokojená a měla více sebedůvěry. Pokud operací prsou chcete řešit jiné - zástupné problémy, věřte, že je tím nevyřešíte. Je též velmi důležité, abyste měla plnou důvěru ve vašeho operatéra. Pokud vám není sympatický, nemá vaši důvěru nebo vám jiným způsobem "nesedí", neváhejte jít na konzultaci k někomu jinému.

Výsledkem celého zákroku by měla být především vaše spokojenost a plnohodnotnější a šťastnější život, při zachování minimálních dlouhodobých rizik se zákrokem spojených.

MUDr. Miroslav Krejča, Ph.D | Jak správně vybrat operatéra na zvětšení prsou

"Plastická chirurgie pro mne znamená symbiózu chirurgie, umění a filozofie. Jsem moc rád, když někomu přinesu ještě větší radost ze života dobře indikovanou a úspěšně provedenou operací, proto vždy beru do ruky skalpel s pocitem určité pokory, vědom si zodpovědnosti vůči klientovi." (Článek Jak probíhá správná konzultace u zvětšení prsou implantáty vznikl ve spolupráci s renomovaným plastickým chirurgem MUDr. Miroslavem Krejčou, Ph.D.)

Na konzultaci k MUDr. Miroslavu Krejčovi, Ph.D. se můžete objednat zde.

Videa Vše o prsních implantátech

MOTIVA VIDEA: Rady odborníků ke správnému výběru prsních implantátů