Estetické plastické operace bohužel dělají i lékaři bez dostatečné erudice a praxe, výsledky pak mohou být žalostné a někdy také obtížně napravitelné. Aby estetická plastická operace dobře dopadla, musí jí provádět zkušený a atestovaný plastický chirurg. Čím více operací během roku udělá, tím větší máte jistotu, že tu vaši nepokazí. Před augmentací s ním musíte probrat všechna pro a proti a poté dbát jeho doporučení.

>> Seznam atestovaných plastických chirurgů <<

Kdo smí v ČR vykonávat estetické plastické operace

U plastických operací hrazených z veřejného zdravotního pojištění prověřuje potřebnou erudici a praxi lékaře k provedení operace pojišťovna. V případě lékařů provádějících výkony estetické plastické chirurgie na to nedohlíží nikdo. Operace, které si pacient hradí sám, včetně zvětšení prsou prsními implantáty, tak může dělat téměř kterýkoli lékař, plastiku prsou třeba pediatr.

Kompetence a erudici operatéra si musí ohlídat pacientka. Pokud to neudělá, hrozí jí řada zbytečných komplikací a neuspokojivý estetický výsledek. Pokud lékař bez potřebné erudice estetickou operaci zkazí a poté jí “napraví” další operací, výsledek může být ještě horší a obtížněji napravitelný. Špatně řešená komplikace může mít trvalé následky.

Plastický chirurg, který tvrdí, že nemá komplikace, buď neoperuje nebo lže

Statistiky jsou neúprosné a pokud chirurg intenzivněji operuje, komplikace se občas objeví. Podstatné je, kolik těch komplikací je a jak je dokáže zvládnout. Během rozsáhlé přípravy plastického chirurga je velký prostor věnován prevenci a řešení komplikací.

Zásadní rozdíl mezi plastickým chirurgem a těmi, co dělají estetické operace bez dostatečného vzdělání je v kvalitě přípravy a v přístupu k řešení komplikací.

Jaké komplikace po zvětšení prsou implantáty musí lékaři nejčastěji řešit

Mezi nejčastější komplikace po augmentaci patří krvácení, infekce, poruchy hojení rány, kapsulární kontraktura, rotace implantátu, vznik hypertrofických nebo keloidních jizev, alergická reakce nebo žilní trombóza. Více informací o možných komplikacích spojených se zvětšením prsou implantáty se dozvíte zde.

Pokud operaci provádí nekompetentní lékař bez dostatečných zkušeností, často tyto komplikace neumí správně řešit, což může mít tragické následky.