Estetické plastické operace bohužel dělají i lékaři bez dostatečné erudice a praxe, výsledky pak mohou být žalostné a někdy také obtížně napravitelné. Aby estetická plastická operace dobře dopadla, musí jí provádět zkušený a atestovaný plastický chirurg. Čím více operací během roku udělá, tím větší máte jistotu, že tu vaší nepokazí. Před augmentací s ním musíte probrat všechna pro a proti a poté dbát jeho doporučení.

>> Seznam atestovaných plastických chirurgů <<

Kdo smí v ČR vykonávat estetické plastické operace

U plastických operací hrazených z veřejného zdravotního pojištění, prověřuje potřebnou erudici a praxi lékaře k provedení operace pojišťovna. Zda mají lékaři provádějící výkony estetické plastické chirurgie potřebnou erudici a praxi, na to nedohlíží nikdo. Operace, které si pacient hradí sám, může dělat téměř kdokoliv, nikdo to nehlídá, plastiku prsou může dělat třeba pediatr.

Kompetence a erudici operatéra si musí ohlídat pacientka. Pokud to neudělá, hrozí jí řada zbytečných komplikací a neuspokojivý estetický výsledek. Pokud lékař bez potřebné erudice estetickou operaci zkazí a poté jí “napraví” další operací, výsledek může být ještě horší a obtížněji napravitelný. Špatně řešená komplikace může mít trvalé následky.

Plastický chirurg, který tvrdí, že nemá komplikace, buď neoperuje, nebo lže

Statistiky jsou neúprosné, pokud chirurg intenzivněji operuje, komplikace se objeví. Podstatné je, kolik těch komplikací má a jak je dokáže zvládnout. Během rozsáhlé přípravy plastického chirurga je velký prostor věnován prevenci a řešení komplikací.

Zásadní rozdíl mezi plastickým chirurgem a těmi, co dělají estetické operace bez dostatečného vzdělání, je v kvalitě přípravy a v přístupu k řešení komplikací.

Jaké komplikace po zvětšení prsou implantáty musí lékaři nejčastěji řešit

Mezi nejčastější komplikace po augmentaci patří krvácení, infekce, poruchy hojení rány, kapsulární kontraktura, rotace implantátu, vznik hypertrofických nebo keloidních jizev, alerická rekce nebo žilní trombóza.

Když operaci provádí nekompetentní lékař bez dostatečných zkušeností, často tyto komplikace neumí správně řešit, což mívá tragické důsledky.